maandag 23 januari 2012

De sociale omgeving voor jongeren is vooral heel erg beïnvloed door de Media. Het schoonheidsideaal van meisjes is erg bepaald door die van de media. Toch zullen we deze kinderen moeten wijzen op hoe die supersterren zo mooi in dat blad staan. Maar gelukkig via filmpjes op youtube kan je een aantal zaken al makkelijk laten zien.
De eerste die ik laat zien is een filmpje waarbij het verschil is te zien tussen de echte foto en die na bewerking. 



Daarna laat ik zien een filmpje van Dove. Hierin laten ze zien hoe een model veranderd door make-up en Photoshop.


En met deze beelden wil ik de kinderen laten zien hoe de schoonheidsideaal eigenlijk niet een werkelijkheid is.

Het doel van de les is om kinderen te laten zien hoe er in de reclame gemanipuleerd wordt.

En als afsluiting nog dit filmpje.


Heb je ook iets leuks hiervoor? stuur mij een tweet.

 

2 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit. Hoe reageerde de kinderen op deze les?

    Groetjes en tot woensdag
    Ariane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaan we donderdag merken dan heb ik de les want vandaag is er wat andere zaken tussen gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen