maandag 5 oktober 2009

Bestanden opslaan en synchroniseren WEB2.0

Sinds ik bezig ben met het maken van lessen voor onze Unit kom ik er achter hoe makkelijk het zou zijn als ik op verschillende computers bij mijn bestanden kan komen.


Zoeken naar mogelijkgheden kwam ik een aantal verschillende sites tegen. En heb hier en daar wat dingen uitgeprobeerd.





Er zijn verschillende mogelijkheden waar ik wel tevreden over ben.

Zoals workspace.office.live.com en skydrive beide van Microsoft Windows.




Google heeft Google docs. En er zijn nog veel meer. Maar die heb ik nu niet paraat.





Vandaag kwam ik op getdropbox terecht en daarmee sync je je bestanden op meerdere computers.

Het is een te installeren programma. Op de computers die drobbox hebben geinstalleerd kan je de bestanden synchroniseren.

Het is een prachtige manier waarop je gelijk op de pc en laptop de bestanden hebt staan.

Verander je een bestand dan wordt deze ook op de andere pc veranderd zodat je altijd de laatste verandering in je bestanden hebt staan.

De synchronisatie is snel en eenvoudig. Het is wel een programma dat je op de computers installeert.

Het is voor mij een begin om hier mee te werken maar ik zal hier later nog op terug komen.

1 opmerking:

  1. Ha Boudewijn, kijk ook eens op www.lifehacking.nl voor meer tips over slimmer werken.

    BeantwoordenVerwijderen