zaterdag 24 oktober 2009

Leerkracht2.0

De nieuwe leerkracht zal een leerkracht2.0 moeten worden , zie het als het nieuwe Windows, Toen windows begon hadden ze wel een idee hoe ze het eruit wilde laten zien maar nog niet helemaal, daarna kwamen algauw de verschillende versies op de markt uiteindelijk flopte ze elke keer werd gemeld toch oontwikkelde ze verder. Ik denk dat we wat betreft de leerkracht het zelfde moeten gaan doen en ik zou dan ook zeggen begin met een leerkracht van 1.0 naar 1.1 te brengen door ze meer met de pc aan de slag te brengen, het geen eigenlijk al is gebeurd. Daarna gaan we aan de slag met interactie (mail, sharepoints wiki's) leerkracht 1.5 dan komt de moeilijke stap laat een wat digitale interactie ontstaan door niet samen te komen in een klaslokaal maar op het net via een group oid. Als je als leerkracht zover bent dan wordt je al een leerkracht2.0 ik weet dit is natuurlijk maar een suggestieve uiting maar het zal dus niet gaan om een generatie maar om een ontwikkeling richting een nieuwe generatie. Zoals we nu al een google generatiehebben die meer prikkels ontvangen en veel meer multitasken dan dat wij (de patatgeneratie) deden in onze tijd. Echter door dat ze meer informatiprikkels krijgen moeten wij ze leren hiermee om te gaan en daarvoor moeten wij leren om te multitasken.


Ojee ik heb hier weer een heleboel gezegd waarvan ik zelf misschien wel weer een aantal zaken anders had moeten zeggen maar ik hoop dat de boodschap wel duidelijk is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten